CSEverywhere

Computer Science is everywhere – it has been used to create art, explore space and ancient civilizations, eradicate disease, build cities of the future and more! Join us for a variety of sessions and learn skills to help continue the impact Computer Science has on our everyday lives.

Computer Science Education Week is held on December 6th – 10th 2021. Logics is hosting a number of events, including Professional Development (PD) and Live Co-Taught sessions for your class! By registering for the sessions below, you will receive a recording in the event the timing for that session does not work for your class.

 

< 2021 >
December
  • 02
    December 2, 2021

    Educator PD – Place Your First Blocks with Minecraft Gr. 4-8

    4:00 PM-5:00 PM
    December 2, 2021America/Toronto
    Register Here!

    Language: English 

    Description: Explore Minecraft: Education Edition and learn how to promote creativity, collaboration and problem-solving by moving, placing and breaking blocks in a world. Gain access to resources and lesson plans for support and learn how to engage students through a co-taught experience using Minecraft. Learn how to manage worlds, set up your classroom, share activities and more with Minecraft! 

    Agenda
    Introduction to M:EE interface, and creating/navigating worlds
    Understanding game settings that support a new user
    Customize game skins and in-game world features
    Move, place and destroy blocks in a Minecraft flat world including a build challenge
    Access to lesson plans and resources for support 

  • 02
    December 2, 2021

    Développement professionnel des éducateurs - "Timecraft" avec Minecraft sur iPad de la 4e à la 8e année

    7:30 PM-9:00 PM
    December 2, 2021America/Toronto
    Register Here!

    Langue : Français 

    Description : Découvrez comment guider vos élèves dans le cadre de la “Hour of Code 2021” de cette année. Minecraft : Education Edition, “Timecraft” sur iPad. En voyageant dans le temps, les élèves mettront leurs compétences en codage à l’épreuve pour aider à corriger des problèmes historiques survenus dans le passé. Les élèves amélioreront leurs capacités de réflexion créative pour résoudre des problèmes à l’aide du code en utilisant les blocs MakeCode de Minecraft et en apprenant des techniques de codage plus avancées grâce au langage de codage Python. Vous apprendrez également à utiliser les fonctions d’accessibilité de l’iPad lorsque les élèves se plongeront dans le monde de Minecraft. Vous découvrirez également des conseils et des astuces pour faciliter le partage des portfolios par les élèves en vue de leur évaluation.

    Agenda :  
    -Introduction à Minecraft : Education Edition, et création/navigation de mondes sur iPad. 
    -Compréhension des paramètres du jeu et des techniques de gestion de classe grâce aux paramètres de contrôle 
    -Accès aux plans de cours et aux ressources pour le soutien 
    -Introduction à l’activité Hour of Code : ” Timecraft avec Minecraft “. 
    -Introduction à MakeCode pour résoudre les défis de l’activité 
    -Introduction à la syntaxe Python pour résoudre les défis de l’activité
    Découvrez les fonctionnalités d’accessibilité et d’évaluation de l’iPad dans Minecraft.

     

  • 06
    December 6, 2021

    Co-Taught Activity – Crafting with Code & Math in Minecraft on iPad Gr. 4-8

    1:00 PM-2:30 PM
    December 6, 2021America/Toronto
    Register Here!

    Language: English 

    Description: Explore with your students in this year’s Computer Science Education Week an activity around building structures with MakeCode and Math. Students will put their coding skills to the test in this project-based learning activity by solving math problems in order to build their structure on iPad. Students will then enhance their skills by using MakeCode to code the agent to help build their structure using coding fundamentals such as sequences, loops and more. Students will also use iPad’s accessibility features as they dive into the Minecraft world along with gaining tips and tricks in easily sharing portfolios for assessment.

    Objectives: 
    -Through project-based learning, solve Math problems to find the size of the build using iPad’s
    -Explain how answers to Math problems were achieved 
    -Code with MakeCode to craft specific areas of the build
    -Learn how to code using the fundamental concepts of sequences and loops in MakeCode
    -Gain insight on iPad’s accessibility and assessment features in Minecraft

     

  • 06
    December 6, 2021

    Activité co-enseignée - L'informatique avec MakeCode Arcade de la 4e à la 8e année

    1:00 PM-2:00 PM
    December 6, 2021America/Toronto
    Register Here!

    Langue: Français 

    Description: Explorez avec vos élèves en créant des expériences d’apprentissage informatiques engageantes qui soutiennent un parcours de progression vers la programmation du monde réel. Avec MakeCode Arcade, les élèves créeront des projets et des jeux amusants grâce à l’utilisation d’éditeurs de blocs et de texte pour aider chaque apprenant à différents niveauxRéalisez quelques activités avec MakeCode et découvrez à quel point il est facile de commencer à créer vos propres programmes en blocs ou en texte.

    Objectifs d’apprentissage :  
    -Apprendre à créer des programmes avec la plateforme MakeCode Arcade. 
    -Apprendre à créer des jeux et des projets dans les éditeurs de blocs et de texte.  
    -Apprenez à réaliser des activités et des puzzles avec MakeCode. 

  • 06
    December 6, 2021

    Co-Taught Activity - Timecraft in Minecraft Gr. 4-8

    3:00 PM-4:00 PM
    December 6, 2021America/Toronto
    Register Here!

    Language: English 

    Description: Explore with your students in this year’s Computer Science Education Week, an activity around building roads in a city in Minecraft. Explore mathematical concepts as students build their road to survival. Students will use Minecraft: Education Edition to write equations to figure out how many blocks they will need to construct roads and more!  

    Objectives:  

    -Use parentheses, brackets, or braces in numerical expressions, and evaluate expressions with these symbols.
    -Write simple expressions that record calculations with numbers, and interpret numerical expressions without evaluating them. 
    -Convert among different-sized standard measurement units within a given measurement system and use these conversions in solving multi-step, real-world problems.
    -Generate two numerical patterns using two given rules. Identify apparent relationships between corresponding terms. Form ordered pairs consisting of corresponding terms from the two patterns, and graph the ordered pairs on a coordinate plane.